Autor |
Wiadomość |
Edgar Lucia
|
|
stitch knuffel |
|
De brutaliteit is ingebouwd in het platform (evenals andere sociale media little dutch speelgoed platforms) en het kan overspoelen in de realiteit op verschrikkelijke, kwade manieren. Denk aan de Rohingya genocide in Myanmar. Deze genocide gebruikte Facebook om vreselijk, brutaal geweld in de echte wereld op te roepen. De New York Times voerde een diepgaand onderzoek uit naar deze genocide en meldde wat ze vonden in dit artikel: Een genocide aangewakkerd op Facebook, Met berichten van het leger van Myanmar
De onverklaarbare misvattingen van Bebe in dat opzicht hielpen me te begrijpen waarom Bebe zo sterk reageerde op het gebrek aan empathie dat ze in EoST tegenkwam. Ik ben er behoorlijk aan gewend, want bijna niemand krijgt het ooit goed als ze proberen mijn emotionele toestand te beoordelen. Lang geleden heb ik geleerd dat ik uitdrukkelijk moet zeggen dat ik boos of teleurgesteld ben of verontrust en verward ben door een waarneembaar fenomeen speelgoed 2 jaar op de sociale netwerken. Maar zelfs toen hij dat deed, beweerde ? nog steeds een onverklaarbaar onjuist karaktermodel, alsof ik een chimera van zijn verbeelding was.
\ "Leden van het Myanmar leger waren de belangrijkste agenten achter een systematische campagne op Facebook die een half decennium terugliep en die gericht was action speelgoed op de meest moslim Rohingya minderheid van het land, zeiden de mensen. Het leger maakte gebruik van Facebook's brede bereik in Myanmar, waar het zo breed wordt gebruikt dat veel van de 18-miljoen internetgebruikers van het land verwarren de Silicon Valley sociale me dia platform met internet. Mensenrechtengroepen geven de anti-Rohingya propaganda de schuld voor het aanzetten tot moorden en verkrachtingen en de grootste gedwongen mensenmigratie in de recente geschiedenis.\ "
Alle dingen, goed en slecht, hebben kracht om meer te ontwaken en te verlichten van wie we zijn als kleine vlekjes van verlicht bewustzijn. Vier jaar eerder was ik speelhuisje op zoek naar locaties om een documentaire te delen die ik maakte over de eerste Women's March. Het was een super historische gebeurtenis. Een die organisch ontstond als een supervoelend wezen gekleed in roze. Dit wezen, vrouwelijk natuurlijk, was een tegenkracht die opstond in het kielzog van Donald Trump's 2016 verkiezingsuitwinning. De verkiezing die hem in het Witte Huis bracht.
Barry schijnt een briljant licht in een donkere plek. Ik heb het vertrouwen in de cultuur van Systems Thinking verloren. De duisternis van de menselijke geest is inderdaad de bron waaruit alle corruptie binnensluipt in de systemen die de mens heeft gemaakt. Het vergt bewust werk om de duisternis op afstand te houden. De meeste mensen willen dit werk niet doen omdat het soms vervelend en pijnlijk is en op andere momenten vernederend. Dus verstoppen we het op de donkere plekken in onszelf. Maar het gaat niet weg. Het blijft daar vrij actief en zeer in staat om autonoom en antithetisch te handelen tegen onze eigen belangen. Zo werkt de corruptie.
Ongeveer een jaar later, herinner ik me dat hij vrij nam van zijn diepe betrokkenheid bij de groep, citerend dat het te veel van zijn tijd kostte, en da stitch knuffel t hij meer van zijn tijd moest steken in zijn familie en andere dingen die gaande waren in zijn leven. Ik vond dit ook een bewonderenswaardige actie. De nieuwe admin die hem vervangt was in eerste instantie ook erg betrokken. En we waren al Facebook vrienden van een andere groep. We hadden verschillende diepgaande, verkennende gesprekken. Toen kwam de andere man terug en er werden nog een paar beheerders toegevoegd. Ik merkte dat de eerste admin echter niet meer zo erg betrokken was als voorheen, behalve een zeldzame post hier e n daar. In feite gaf hij zelden meer commentaar op posts.
|
|
Wto Kwi 22, 2025 07:09 |
|
 |
Reklama
|
|
Wto Kwi 22, 2025 07:09 |
|
 |
|